Boyasız Göçük Düzeltme (PDR-PAİNTLESS DENT REPAİR) Nedir?

Mini onarım, PDR (boyasız göçük düzeltme, paintless dent repair) uygulaması ve sistemi uzun yıllardır yapılan göçük düzeltme sistemi olarak uygulanmakta ve bilinmektedir. Dış darbeler sonucu (taş, çeşitli vuruklar, dolu hasarları vb.) aracın kaporta aksamında saç ve alüminyum alaşımlı paneller üzerinde meydana gelen genel olarak boyanın zarar görmediği sacın veyahut panellerin ham maddelerinin uzamadığı panellerde ve daha önce boya işlemi uygulanmamış, macunlu olmayan bölgelerde kaporta göçüklerinin özel el aletleri ve Amerikan menşeli el aletleri ile aracın boyasına zarar vermeden ve herhangi bir boyama işlemi gereksinimi olmadan düzeltilerek eski haline minimize edilmiş olarak getirilme tekniği ve uygulamasıdır.

   

Boyasız Göçük Düzeltme (PDR) Nasıl ve Nerelere Uygulanır?

PDR tekniği sayesinde aracın orijinalliği bozulmaz ve dolayısıyla ikinci el satışında araç değer kaybına uğramaz. Düzeltme işleminden ideal bir sonuç alınabilmesi için kaportada göçük bölgesindeki sacın uzamamış ve boyanın zarar görmemiş olması gerekir. Daha önce hasar görmüş, macunlanıp boyanmış sac veya alüminyum alaşımlı paneller üzerindeki göçüklerin giderilmesinde boyasız göçük giderme işlemi uygulanmaz. Böyle durumlarda macunun ve boyanın çatlama ihtimali çok yüksektir. Boyasız kaporta göçük düzeltme işleminde üzerinde göçük bulunan panelin arkasına özel aletlerle ulaşılır dışa doğru masaj yöntemiyle göçük düzeltilir.

BOYASIZ GÖÇÜK UYGULAMALARI ÇEŞİTLERİ NELERDİR?

Boyasız göçük düzelme işlemi üç farklı yöntemle gerçekleştirilebilir. Bunları ayrı ayrı ele alacak olursak;

Kaporta arkasından bastırarak düzeltme: Bu yöntemde araçta bulunan hasarlı bölgenin arkasına çeşitle alet ve aparatlarla girilerek masaj yaparacasına hasar düzeltilmeye çalışılır. Düzeltme işleminin ardından araç yüzeyinde oluşan ufak pürüzleri de plastik bir kalemle düzelterek pasta işlemi yapılır ve araç sahibine teslim edilir.

Vakum yöntemi ile düzeltme: Bu yöntemde araçta buluna hasarlı bölgeye ulaşma imkânının olmadığı durumlarda kullanılır. Hasarın büyüklüğüne göre özel yapıştırma silikonlu aparatların göçük üzerine yapıştırılması ve kendine has çekme pensesiyle önce hafif esneterek daha sonra ise çekilerek yapılan boyasız göçük düzeltme işlemidir. Bu işlem hasar düzeltilene kadar tekrarlanır.

Manyetik olarak göçük düzeltme: Manyetik göçük düzeltme işleminde araçtaki göçük hasarını herhangibir parça sökümü olmadan ve son derece zamandan tasarruf ederek yapılan bir düzeltme işlemidir. Bu uygulamada araçtaki hasarlı bölgeye verilen manyetik dalgalarla hasarın kısa sürede onarılmasını sağlayan bir yöntemdir. Bu sistemin en önemli özelliklerinde biri ise hasara göre verilen manyetik dalgaların artırılıp azaltılmasına imkan tanımasıdır.

Boyasız Göçük Düzeltmenin (PDR) Avantajları Nelerdir?

  • Otomobilin orijinalliğini korur ikinci elde değer kaybı yaşatmaz.
  • Daha az maliyetli ve daha kısa zaman almaktadır.
  • Çevreyi korur kimyasal atık oluşmasını engeller.
  • Parça değişimi veya boya gerektirmez.
  • Teslim alma süreniz hasarın büyüklüğüne göre bir günü bile bulmayabilir.
  • Macun gerektirmeden onarım yapılır.

   

Özetleyecek olursak, son zamanlarda özellikle dolu yağışları sebebiyle oluşan hasarlar ile popülerleşmeye başlayan boyasız göçük onarımı, boyasında hasar olmayan ya da boyamaya değmeyecek kadar küçük hasarı olan kaporta hasarlarına uygulanır. Boyasız göçük düzeltme aracın orijinalliğini bozmadığı için değer kaybı olmaz ve macunla yapılan düzeltme işlemine göre daha çabuk tamir edilir. Boyasız göçük düzeltme de en önemli şey ustanın tecrübesidir. Çünkü tecrübesiz birine teslim edilen bir aracın kaportası göçük halinden daha kötü hale gelebiliyor. Hatta boyasız düzeltilebilecek bir kaporta hasarı sözde boyasız göçük ustasının yaptığı işlemden sonra düzeltilemez hale gelebiliyor. Tecrübesiz bir ustanın yapacağı başarısız boyasız göçük düzeltme işlemi sonrası o bölgeyi macunlatıp boyatmak zorunda kalabilirsiniz.

Bir diğer husus ise boyasız göçük düzeltme aparatlarıdır. Boyasız göçük düzeltme işlemi çekiç, zımpara ile yapılmamaktadır. Boyasız göçük onarımı setinin değeri binlerce lirayı bulmaktadır. Bu aletler ile erişilmesi güç yerlere erişilir ve aracın boyasına zarar vermeden göçük düzeltilir.

Boyasız göçük düzeltmeye gelen araçlarda meydana gelen hasarın sebebi genellikle yumuşak yani boyayı çizmeyen cisimlerin darbesi sonucu göçük meydana gelmektedir. Örneğin kış aylarında çatılarda biriken kar kütlelerin erimeye başlamasıyla birlikte bina önünde park etmiş araçların tavanına ve kaputuna düşmesi nedeniyle ağır göçükler meydana gelmesi, ya da dolu yağışları ile araçlarda küçük dolu göçüklerinin oluşması gibi... Ancak bu tür kar kütlelerinin oluşturduğu hasar sadece kaporta hasarıdır yani boyaya zarar vermemektedir.